FokMonitor 2015, onderzoek naar fokkerijorganisaties

FokMonitor koe2In het online onderzoek FokMonitor 2015 gaan duizenden melkveehouders vragen beantwoorden over de fokkerijorganisatie, waar men het meeste zaken mee doet. Zij krijgen in april 2015 een uitnodiging per e-mail om aan dit onderzoek deel te nemen. 

Vragen in FokMonitor 

  • Wat zijn de belangrijkste redenen waarom men klant is van uw fokkerijorganisatie?
  • Hoe tevreden is men over uw fokkerijorganisatie op een aantal aspecten, zoals ‘de betrouwbaarheid van de fokwaarden’, ‘het rendement dat met het fokmateriaal word behaald’, ‘de voorlichting, advisering en kennis’, ‘de prijzen van het fokmateriaal in vergelijking met andere aanbieders’ en ‘de breedte van het aanbod’. 
  • Hoe tevreden is men over de belangrijkste fokwaarden van uw stieren (o.a. kilogrammen melk, eiwit, vet, uiergezondheid)?
  • Hoe tevreden is men over de accountmanager/adviseur van uw fokkerijorganisatie op een aantal aspecten, zoals ‘duidelijkheid in advisering’, ‘actief ten aanzien van bedrijfsverbetering’ en ‘nakomen van afspraken’? 
  • Hoe tevreden is men over een aantal service-aspecten van uw fokkerijorganisatie?
  • In welke mate voldoet uw fokkerijorganisatie aan de verwachtingen van uw klanten op een aantal aspecten?
  • In welke mate raadt men uw fokkerijorganisatie aan (NPS-score)? Toelichting van de score? Suggesties voor verbeteringen?
  • Voor welke andere fokkerijorganisatie kiest men als men ‘moet’ kiezen voor een andere fokkerijorganisatie? Om welke redenen?
  • Van welke informatiebronnen maakt men het meest gebruik bij het selecteren van een fokkerijorganisatie?
  • Wie ziet men als de belangrijkste gesprekspartner?

Rapport

Elke fokkerijorganisatie ontvangt na afloop van het onderzoek een rapport over hoe men scoort in vergelijking met de ‘gemiddelde’ fokkerijorganisatie. Significante verschillen worden duidelijk aangegeven. Op een overzichtelijke wijze kan men zien wat de sterke en minder sterke punten zijn! Welke fokkerijorganisatie springt eruit? Of ziet men geen verschil met de ‘gemiddelde’ fokkerijorganisatie? Het onderzoek wordt over twee jaar herhaald, zodat men vrij snel kan zien op welke aspecten voortgang is geboekt en op welke aspecten niet of zelfs een achteruitgang. Het onderzoek is de vinger aan de pols voor de fokkerijorganisaties. Voor meer info: http://www.geelen-consultancy.nl/nieuws/fokkerijmonitor-2015-melkveehouders-beoordelen-fokkerijorganisaties/

Voermonitor

Het onderzoek heeft dezelfde opzet als de VoerMonitor, die het afgelopen jaar met groot succes is uitgevoerd voor 15 mengvoerleveranciers. Ruim tweeduizend veehouders hebben hieraan  toen meegewerkt. In april 2015 wordt dit online onderzoek ook uitgevoerd onder Belgische veehouders onder de naam VoerMonitor 2015, Belgium.

1 Reactie op FokMonitor 2015, onderzoek naar fokkerijorganisaties

Reacties zijn gesloten.