Arla Foods gaat de verkoop- en marketingactiviteiten op de Aziatische markt bundelen in Business Unit Asia. Het kantoor komt te staan in Kuala Lumpur, Maleisië en gaat 1 maart open, zo maakt de Deens-Zweedse melkverwerker bekend.
Kuala Lumpur
Arla Foods wil met de bundeling de Aziatische markt effectiever bewerken. De melkverwerker heeft hoge verwachtingen van de winstpotentie in Zuidoost-Azië, waar het bedrijf in China al jaren actief is als partner van de Chinese zuivelgigant Mengniu. In andere Zuidoost-Aziatische landen ziet Arla Foods ook veel winstkansen, met name in de kindervoeding en consumentenzuivel. De melkverwerker verwacht dat de komende vijf jaar de winst in de Aziatische regio de 1 miljard euro gaat overstijgen. De consumenten in China en andere landen in de regio vertonen veel overeenkomsten, waardoor het mogelijk is om synergievoordelen te halen als het gaat om productportfolio, marketing en innovatie. In Kuala Lumpur gaat de nieuwe businessunit een strategie ontwikkelen voor alle retail- en voedselactiviteiten van Arla in Azië.
Jesper Colding gaat leiding geven aan de afdeling.
Met dank aan ZuivelZicht voor dit bericht.